Utbildning

ABK 09: Grundkurs för konsulter

Denna halvdagskurs utgår från vad du som konsult bör känna till om ABK för att hantera och förstå ditt uppdrag och din beställare.

Kursinnehåll

Kursen ger svar på följande grundläggande frågeställningar:

  1. Varför ska man använda ABK 09?
  2. Hur får jag ABK 09 att gälla för mitt uppdrag?
  3. Hur hittar jag rätt i standardavtal och administrativa föreskrifter?
  4. Vad ingår i mitt uppdrag och varför är det viktigt?
  5. Vad gör jag om det tillkommer något nytt i uppdraget eller något ändras?
  6. Vilka personer i vår organisation ska utföra uppdraget?
  7. Vad gör jag om jag inte hinner leverera i tid?
  8. Vad gör jag om kunden tycker att jag orsakat en skada eller gjort något fel?
  9. Vad gör jag om kunden inte betalar?
  10. Vad gör jag om kunden avbeställer eller häver avtalet?

Målgrupp

Kursen vänder sig till alla som arbetar på arkitekt- eller teknikkonsultföretag och kommer i kontakt med ABK 09 i sin yrkesroll. Antingen som en introduktion till standardavtalet eller en uppfräschning av befintliga kunskaper.

Inga förkunskaper krävs.

Avgift

3.000 kronor per deltagare (medlemsrabatt: 1.000 kronor). I avgiften ingår kursmaterial och förmiddagsfika. Moms tillkommer.

Helena Dahlberg

Kursledare

Kursen hålls av Helena Dahlberg, vår förbundsjurist, med över tio års erfarenhet av att hålla kurser för såväl entreprenörer, konsulter och byggherrar inom samhällsbyggnadssektorn.

Övrig information

Anmäl dig senast två veckor före utsatt kurstillfälle. Antal platser är begränsat. Innovationsföretagen förbehåller sig rätten att ställa in utbildningen vid för få anmälningar.

Av- och ombokningsregler

Vid avbokning gäller, oavsett orsak, följande:

Sker avbokning senare än 30 dagar före start debiteras hela kursavgiften.

Deltagandet kan kostnadsfritt överlåtas till annan person inom företaget.

 

Information om hur vi behandlar personuppgifter hittar du här Dataskyddspolicy

Tillfällen