Evenemang

Anställa från utlandet? Så lyckas du!

Varmt välkommen på Almegas kostnadsfria Afternoon tea!

Vad gäller när du vill anställa arbetskraft inom EU och vad gäller när du vill anställa arbetskraft utanför EU?

Arbetsgivare som vill anställa från utlandet riskerar att hamna i många fallgropar. Samtidigt är kompetensbristen bland tjänsteföretagen i Sverige stor och regelverket krångligt. Nu hjälper vi på Almega våra medlemsföretag med snabbhantering av arbetstillstånd – kostnadsfritt och smärtfritt

– Vad ska du göra
– Hur ska du göra
– Vilka försäkringar måste tecknas? – Skatteregler och sociala avgifter
– Hur jobbar Almega och Svenskt Näringsliv md att påverka regelverket för rekrytering av arbetskraft utanför EU (tredjelandsmedborgare) och vad menar vi behöver förändras

Medverkande:

Ulrika Kohlin, marknadschef Almega, moderator
Åsa Zetterberg, förbundsdirektör IT&Telekomföretagen
Mia Fransson, arbetsrättsjurist Almega
Lezan Magid, handläggare arbetstillstånd Almega

Vi bjuder på två spännande eftermiddagstimmar, där ni förutom värdefull kunskap, får en kort presentation av allt vad Almega kan göra för er. Mingla, nätverka och träffa samtidigt några av Almegas arbetsrättsexperter och Finfas försäkringsexperter.

Vi serverar Afternoon tea. Det finns kaffe också.

Välkommen!

Vid kostnadsfria tillfällen debiteras en avgift på 350 kronor vid ej föranmäld frånvaro.

Anmäl dig här

Tillfällen

Plats

Sturegatan 11