Standardavtal Utbildning

Att arbeta i uppdrag med ABK 09

Standardavtalet ABK 09 är ett av konsultsidans viktigaste affärsverktyg. Denna kurs utgår från vad du som konsult bör känna till och tänka på för att hantera ditt uppdrag och din beställare. Vi utgår från praktiska situationer som uppkommer i olika typer av konsultuppdrag med gott om exempel från verkligheten.

Kursen vänder sig till alla som arbetar på arkitekt- eller teknikkonsultföretag och kommer i kontakt med ABK 09 i sin yrkesroll. Antingen som en introduktion till standardavtalet eller en uppfräschning av befintliga kunskaper. Som deltagare ges du möjlighet att delta aktivt med frågor och bidra till diskussioner.

Inga förkunskaper krävs.

Kursen ger bland annat svar på följande grundläggande frågeställningar:

  • Varför ska man använda ABK 09?
  • Hur får jag ABK 09 att gälla för mitt uppdrag?
  • Hur hittar jag rätt i standardavtal och administrativa föreskrifter?
  • Vad ingår i mitt uppdrag och varför är det viktigt?
  • Vad gör jag om det tillkommer något nytt i uppdraget eller något ändras?
  • Vilka personer i vår organisation ska utföra uppdraget?
  • Vad gör jag om jag inte hinner leverera i tid?
  • Vad gör jag om kunden tycker att jag orsakat en skada eller gjort något fel?
  • Vad gör jag om kunden inte betalar?
  • Vad gör jag om kunden avbeställer eller häver avtalet?

Kursavgift

5.900 kronor (inkl fika, lunch och kursmaterial, exkl moms)

Medlemmar: 4.100 kronor

Kursledare

Kursen hålls av vår förbundsjurist Helena Dahlberg med över tio års erfarenhet av att hålla kurser för såväl entreprenörer, konsulter och byggherrar inom samhällsbyggnadssektorn.

Välkommen med din anmälan!

 

Tillfällen